Något att se fram emot

Nu är biljetten bokad :D 22 maj, klockan 12:17 är jag i Göteborg igen. Fem månader senare. Jag som trodde att jag skulle komma hem en gång i månaden. Tji fick jag. Har sjuk hemlängtan just nu. Första gången jag har det sen jag flyttade. Det känns konstigt. Men det är väl bara att gå och lägga sig och hoppas på att den försvinner. Hem kommer jag ju alltid någon gång :)

Jag: Fahimeh, du charmar ju alla kunder!
Fahimeh: Ja, synd bara att det inte handlar om UNGA killar !

Om det ändå vore så! Jag tror inte riktigt att ni kan förstå exakt hur gamla männsikor det är som handlar på jobbet. Medelåldern är skyhög! Igår hade jag en kund som försökte dra betalkortet i luften bredvid korläsaren. Så bra såg han.

En annan kund idag klagade på att hon såg så dåligt så jag fick ta pengarna ur hennes plånbok för att betala. Hon kom sedan tillbaka för hon hade glömt att köpa en tidning. Hon ger mig en femma som den kostar och säger sedan:

"Nej, men det där var väl ingen femma!?"
Jag: "Jo då, det var det allt! Varsågod"
Tant: "Oj, förlåt, jag ser så dåligt!"

Hon ska ta sin tidning och gå bara det att hon tar fel tidning och tar en annan kunds tidning istället. Efter mycket om och men säger hon "Oj, var det någon skillnad på dem? Jag ser så dåligt"  Hur fan har hon tänkt att läsa tidningen egentligen?!?!?!

Idag blev jag glad över kunden som brukar komma ner och handla i pyjamasbyxor, hur skön är inte han då? Och ung är han med för den delen, haha :)


Kommentarer
Postat av: linnéa

22 maj inbokat i kalendern under fest ! LÄNGTAR :)

(L)

2009-04-18 @ 21:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0