Lördagen

Har haft en riktigt bra helg. Lördagen gick inte av för hackor kan jag meddela. När jag Lisa och Stoffe var hemma igen och satt med varsin Gorbys pirog och ett glas resorb i soffan var det enda jag kunde få fram "Varför är man svensk?" Förlåt, men vi är nog det tråkigaste folkslaget i världen. Eller i alla fall bland de stelaste. Under kvällen skickade jag ett antal sms där jag kom fram till att "I mitt nästa liv ska jag födas som utlänning!" Japp, vet inte riktigt vad jag menade där men svensk ska jag iaf inte vara!

Det som fick mig så osvensk var att jag hängde med Lisa och hennes arbetskamrater på serbisk konsert. Det går inte att beskriva hur det var för någon som inte varit där, jag var i extas och försökte komma ihåg de tre stegen som dansen gick ut på. Lättare sagt än gjort. Men shit, vad kul det var! Fick bland annat höra kommentaren. "Är du svensk? :O" Är nog första gången jag fått den reaktionen. Blont hår, blåa ögon, ingen rytm i blodet, är totalt koncentrerad på stegen och dansar som om det var runt midsommarstången? Trodde att det var en give away. Riktigt lyckad kväll :)

Nej, nu blir det morgonpromenad här! Hej för nu.

Kommentarer
Postat av: LinnéaK

morgonpromenad, DUKTIG du är Mia! :)

2009-04-27 @ 10:46:24
URL: http://liinneak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0