Snabbköpskassörskan

Kanske ska berätta lite om mitt jobb. Det är där jag spenderar mesta delen av min tid. Själv vet jag dock inte alla gånger om det är i en mataffär, på ett ålderdomshem eller på ett dårhus jag arbetar. Den ena kunden är knäppare än den andra. Jag tror inte att man har tystnadsplikt när man arbetar i kassan så jag kan nog dela med mig.

En ser ut som skogsmulle, målar sig i ansiktet och hatar alla människor som inte är barn. Tillråga på allt låter hon som Kalle Anka och är enligt sig själv ena dagen en katt, den andra en undulat. Mer än en gång har hon tagit fram en nallebjörn ur väskan som önskat en god fortsättning medan hon själv ropat efteråt "ha en bra i den här jävla världen". Kom och hjälp mig!

En annan är så äcklig så att jag inte kan titta på henne. Förlåt, men så är det. Skäggiga damen. Hon röker, men vägrar köpa cigaretter där det står att rökning dödar, vem försöker hon lura? Och så kul är det inte att ta hand om alla 37 cigarettpaket hon INTE ska ha...

En annan har blåa händer. En handlar all sin mat med rikskuponger. En är så senil att hon aldrig lyckats handla av mig. Hon glömmer av vad hon gör där från och med att hon lagt upp varorna på bandet till att hon ska betala. En annan rymmer från sitt demensboende i rullstol. Hur går det till liksom? Hon är ju inte direkt snabb...

Förresten. Varför ska alla pensionärer stå framme vid kassan och lägga upp varorna på bandet. Anledningen till att det finns ett band är väl för att de ska kunna åka på det? Varorna alltså, inte pensionärerna....

Förresten hatar jag barn med pantkvitton. 50 öre + 50 öre + 50 öre + 50 öre + 50 öre + 50 öre + 50 öre.

Bara så ni vet så gå inte till min kassa. Tydligen så kastar jag avokados. 

Annars trivs jag på jobbet. Vet inte riktigt vad det säger om mig.

Nu blir det film och äkta Gi-svullning. GI är bra!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Skönt att se att det fortfarande finns lite bitterhet i dig:) Har saknat alla sarkastiska inlägg från Paris:) Love you! Puss

2009-02-15 @ 20:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0