Ensamboende

Det blev lite ändrade planer idag när det inte fanns några biljetter kvar till bion. Vi åkte till Lekiz istället. Dagen har varit hur bra som helst. Jag är helt slut. Tilda är än mer slut. Hon har precis somnat och jag tror hon har feber, stackarn.

Har varit duktig nog att städa både badrum och kök idag. Det ser nästan fint ut här hemma nu. Har gått omkring och tänkt mycket på hur det är att bo själv, eller ja ensam, för det är mer så det känns. Häromdagen när jag kom hem in genom dörren ropade jag "Hallå!" fastän jag visste att det inte var någon hemma, jag önskade nog att det var det, kändes lite patetiskt.. Andra saker som hänt är att jag:

- Börjat prata med mig själv.
- Insett att disk tyvärr inte diskar sig själv. Om man inte har diskamaskin då men det har jag ju inte.
- Börjat förstå att jag måste vara expert på att göra skidbacke på osten. Jag som trodde det var nån annan.
- Att se på film ensam är inte lika roligt som att se på film med någon annan. Även om en somnar, eller båda.

Fast överlag så trivs jag jättebra. Så här ser det förresten ut här för er som inte vet. Nu ska jag se på film, ensam, och sen ska jag däcka bredvid Tilda. Tack för idag.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Finns ingen som Linn när det gäller att göra skidbacke på osten L

2009-03-29 @ 20:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0