Perfect match

Min arbetsvecka kan sammanfattas så här:

Kund: "Är du från Norrköping?"
Jag: "Neeeeeeeeeeeeeej (?), jag är från Göteborg."
Kund: "Oj, förlåt."

Kund: "Är du från Norrland?"
Jag: "Neeeeeeeeeeeeeeej (?), jag är från Göteborg."
Kund: "Men du sa ju "jo".
Jag: (?)

Antingen har inte mina kunde varit utanför Stockholms gränser under deras livstid (mycket möjligt) Eller så har jag pinsamt nog tappat min dialekt (förhoppningsvis inte lika möjligt, eller är det?)

En annan kund är numer min själsfrände. Ígår var jag typ elektrisk och fick och gav stötar av och till allt och alla. Bland annat till en kund som jag skulle ge växel.

Jag: "Oh, förlåt!"
Hon: "Nej, be inte om ursäkt... Det är så sällan någon stöter på mig så jag borde vara tacksam."
Jag: Kunde inte säga något för jag dog av skratt. Hon är numer min idol.

Förresten trodde vi att den demente damen i rullstol som rymmer från demensboendet hade somnat vid frukten imorse. Mycket underhållande. Det visade sig dock att det bara var ena rullstolshjulet som låst sig... Som Emil sa :"Man kan i alla falla säga att den hamstern är stendöd." :)

Nu blir det Hundtricket - the movie. Första scenen med Kjell Bergqvist nu, HAHA. Det här är fredagskväll på HÖG nivå!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Tack :) måste tyvärr erkänna att jag stal skämtet från 2½ män. :P men det kan vara vår lilla hemlighet ;)

2009-03-20 @ 23:37:22
URL: http://linnberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0