Stackars Charlie

Jag trodde att det var vår. Jag hade fel. I morse var det snö, överallt! Min granne tog med sig kvasten ut när han skulle gräva fram sin bil. Smart av honom tycker jag. Min bil gillar inte snö. Det märkte jag i dag när jag skulle hämta Lisa i Mörby. Jag stod parkerad i uppförsbacke. Bilen ville inte åka framåt. Jag gasar. Bilen ville fortfarande inte åka framåt. Jag gasar ännu mer. Bilen ville fortfarande inte åka framåt. Jag skriker och gasar lite till. Men bilen ville fortfarande inte åka framåt. Jag slutar gasa och SKRIKER ännu högre.

En snäll man på gatan hjälpte mig. Han var från Norrland så han kunde sin sak. Han tipsade mig om att inte vara så aggressiv på gasen. Ehhhm. Dock drog den snälle norrlänningen handbromsen vilket man inte ska göra på min bil. Då kan handbromsen låsa sig nämligen, vilket den också gjorde.

Efter att ha kört ca 1 mil med handbromsen i märkte jag och Lisa att det inte luktade så bra om bilen. Efter tips från pappa att jag ska lägga mig i 15 cm djup snö och krypa ner inunder vänsterbakdäck och pilla loss en spärr(!?) var jag ganska så stressad och upprörd. Det kändes fysiskt, psykiskt och klimatmässigt omöjligt. Efter mycket om och men hamnade vi i garaget bredvid jobbet där en väldigt snäll mekaniker fixade alltihop alldeles gratis. Tacka vet jag snälla människor. 40 minuter försent anlände vi tillslut till Tildas dagis. Seriöst, snö, vad är det bra för?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0